Nieuwsbrief juli 2020: Wat doet stress met je?

Stress is een gevoel van spanning en onrust in het lichaam. Stress-wetenschappers noemen het ook wel een "vlucht-, vrees- of vechtreactie". Daarnaast is de spiegel van het stresshormoon, cortisol, in het bloed is verhoogd. Bij de stressreactie bestaat een gespannen gevoel zoals gespannen spieren, hartkloppingen, hoofdpijn, transpireren, benauwdheid, trillen, duizeligheid, misselijkheid, etc. Belangrijk is ook dat men veel denkt, piekert en dat men slecht slaapt. Dit is een normale reactie onder spanning maar moet niet te lang duren.

Er bestaat positieve en negatieve stress:
Positieve stress is het soort stress dat bij een inspanning of prestatie hoort. Dit kan lichamelijk of geestelijk zijn. Men staat voor een taak zoals een tentamen of een reis. Er volgt een ontlading.
Negatieve stress is frustrerend. Inspanningen worden belemmerd, het lukt niet meer. Er ontstaat ergernis, boosheid en men raakt gedemotiveerd.

Hoe kom je tot ontspanning?

Dit is voor iedereen anders, afhankelijk van je levensstijl, interesse, gezinsleven en tijd, neem je tijd om tot ontspanning te komen. Voor de een werkt af en toe een weekendje weg prima, de andere persoon heeft elke dag een uurtje ontspanning nodig. Mijn advies is; zoek iets wat bij je past, ga dansen, sporten, wandelen, maak muziek, lees een boek etc. Als je een activiteit zoekt waar je ontspannen van wordt heb je meer kans op succes. Door ontspanning kom je tot jezelf en neem je spanning af, je ziet de gebeurtenissen in beter perspectief en je reacties zijn reëler. Als je balans tussen spanning en ontspanning goed is zal je kunnen werken en genieten op een positief niveau. Ervaar je minder negatieve klachten, is je draagkracht groter en ben je dus echt in balans.

Weg met stress!

In een kort traject van vijf sessies leer ik je alles over stress, spanning, ontspanning, grenzen stellen, tijd voor jezelf nemen en beter in balans te komen met jezelf. Beheersing van stress brengt je veel goeds!

Bij interesse neem gerust contact met mij op voor een gratis gesprekje via Zoom of de telefoon.

 

 

Nieuwsbrief juni 2020: Puur jezelf! Spirituele ontwikkeling!

Op de website zie je in de menubalk een nieuwe pagina Puur jezelf!

Hierin leg ik alles uit over spirituele begeleiding en ontwikkeling.

Het belangrijkste wat ik je wil meegeven is de verbinding met jezelf vinden en voelen. De bewustwording van je vaste patronen en overtuigingen en je innerlijke blokkades maken vaak dat je vastloop. Door je inzichten te geven kan je eindelijk oud zeer gaan loslaten.

Het spirituele traject bied je: innerlijke rust, zelfliefde , zelfvertrouwen en meer innerlijke kracht. Als therapeut begeleid ik je zorgvuldig en met veel ervaring op deze mooie reis.

Nieuwsgierig geworden? Neem eens een kijkje bij Puur jezelf!

budha klein

Het mooiste wat je kunt vinden in je leven is zelfliefde!

 

Het begeleiden van echtscheidingen en Chronische slaapstoornissen stopt!.

Na ruim 12 jaar heb ik besloten om te stoppen met het begeleiden van echtscheidingen. Ik heb met veel voldoening veel echtparen mogen begeleiden tijdens en na hu scheiding. Mijn aandacht was altijd sterkt gericht op de ondersteuning van de kinderen. Het is voor mij nu tijd om dit boek te sluiten. Ik neem al mijn ervaringen mee als therapeut en ga verder met veel passie en enthousiasme.

Het mooiste wat ik kan doen als therapeut is al mijn kennis op verschillende manieren met jullie delen,zowel in de therapie sessies, lezingen en presentaties.

Coachpraktijk Balans staat voor: Kwaliteit, Rust , Aandacht en Groei!

 

Nieuwsbrief mei 2020: Coachpraktijk Balans weer open

Coachpraktijk Balans weer open voor live consulten!

Op 4 mei 2020 gaat Balans weer open voor een op een live consulten. Alle cliënten krijgen voor aanvang het coronaprotocol van de praktijk toegestuurd.

Graag dit protocol zorgvuldig lezen en bij zorgen, twijfel, klachten eerst bellen om te overleggen of een live consult verantwoord is.

Beeldbellen is ook nog steeds mogelijk! Alles voor de gezondheid van iedereen!


Online Presentatie Puur Jezelf op 6 mei 2020.

Er zijn voor de online presentatie Puur jezelf nog plaatsen vrij om mee te luisteren. Lijkt het je interessant om meer te leren over HSP/HSS, acceptatie, omgaan met mensen waar je moe van wordt of energie overdracht, meld je dan via deze link .

Nieuwsbrief april 2020: Therapie en coaching via beeld bellen

Beste allemaal, Als directeur van Coachpraktijk Balans volg ik ook de richtlijnen van het RIVM en daardoor is de praktijk voor live consulten gesloten tot en met 28 april 2020.

Coachpraktijk Balans biedt gewoon therapie en coaching via beeld bellen! De praktijk is wel de hele week open en het is mogelijk om de therapie of nieuwe intakes gewoon te laten plaats vinden via telefoon / beeld bellen. Zo kan je vanuit je eigen veilige huis toch therapie ontvangen . Inmiddels heb ik diverse cliënten mogen begeleiden en doordat we elkaar kunnen zien wordt dit als erg positief ervaren. Dus heb je vragen of zorgen bel of mail gerust en dan neem ik contact met je op. We spreken dan een tijd af waarop we beiden rustig met klaar kunnen spreken.

Onzekerheid

Onzekerheid, ja ik voel dit ook! Onzekerheid en onrust ook ik voel dit goed. Ik ben directeur en therapeut, maar ook moeder en mantelzorger voor mijn ouders. Heb lieve vrienden en familie maar mis net als vele andere mensen sociale contacten. Mijn uitlaatklep edelsmeden en zingen is weggevallen en ik mis het echt. Dus ik begrijp goed hoe het voelt om als single nu in de ze corona tijd veel alleen te zijn. Wat ben ik daarom blij dat ik tevens merk dat er meer verbondenheid komt met mijn dierbaren. Er wordt meer contact gezocht en dat maakt mij erg dankbaar. Wat kan je het beste doen in deze onrustige tijd?
Ik heb voor jullie wat tips op een rijtje gezet.

  1. Zorg voor een vast dagritme, structuur is nu het sleutelwoord. Sta op tijd op, kleed je gewoon aan, ontbijt en start je dag.
  2. Ga op vaste tijden naar bed, zo zorg je voor voldoende slaap.
  3. Let goed op je voeding en eet gezond.
  4. Beperk je snoepgedrag.
  5. Bewegen is erg belangrijk, ga elke dag naar buiten, zorg wel voor voldoende afstand.
  6. Wissel af in activiteiten, variatie is goed.
  7. Ben je angstig dan mag je het best even toelaten. Ventileer bij je partner of vriendinnen en probeer dan weer de draad op te pakken.
  8. Start een media dieet. Kijk maximaal twee keer per dag naar het nieuws. Een overvloed aan negatieve verhalen maakt dat je meer mentale problemen krijgt.
  9. Zorg goed voor jezelf en blijf gezond. Bij vragen, zorgen of behoefte aan coaching, voel je vrij om te bellen of te mailen.

    In de volgende nieuwsbrief wordt er meer verteld over de Online Presentatie Ik voel zoveel en Puur jezelf . Ik ben hard aan het werk om dit Online te gaan aanbieden.

    Wordt vervolgd dus!